Blog archive

Content Marketeer

Content Marketeer
Ben jij een creatieve duizendpoot met een passie voor food én marketing? Word je enthousiast van sterke verhalen, smakelijke visuals en content die mensen écht raakt? Dan hebben wij bij Sligro een plek voor jou aan tafel!
Even voorstellen: Sligro
Sligro is meer dan een horecagroothandel. Wij zijn dé partner voor foodprofessionals, van chef tot cateraar, met een aanbod boordevol kwaliteit, inspiratie en gemak. Met 12 vestigingen in België en als onderdeel van de Sligro Food Group (52 vestigingen in Nederland), bedienen we exclusief de B2B-markt.
Hier draait alles om smaak: in ons assortiment én in onze communicatie.
Wat ga je doen als content marketeer?
Jij zorgt ervoor dat onze klanten niet alleen bij ons kopen, maar ook bij ons blijven plakken. Met ijzersterke content laat je zien wie we zijn en waar we voor staan. Of het nu gaat om een socialmedia post, brochure, flyer of nieuwsbrief, jij weet precies wat werkt.
Concreet:

  • Je schrijft heldere, aantrekkelijke teksten voor social media, nieuwsbrieven, brochures en onze website.
  • Je schakelt met leveranciers over campagnes en zorgt dat collega’s in de vestigingen precies weten wat er speelt.
  • Je bedenkt en plant socialmediacontent, inclusief beeld, tekst én interactie.
  • Je helpt mee bij het maken van inspiratiemagazines en brochures.
  • Je ontwerpt affiches, flyers, vouchers en ander POS-materiaal.
  • Je ondersteunt digitale marketingacties.

Account Manager SmitVis

SmitVis, het visbedrijf van Sligro, is met professionele visafdelingen exclusief vertegenwoordigd in diverse Sligro zelfbedieningsvestigingen. Daarmee is SmitVis de enige visspecialist voor foodservice met een landelijke dekking in de gehele Benelux, zowel qua verkoop als logistiek. Door dagelijkse aanvoer vanuit de grote visafslagen kan SmitVis vis leveren van topkwaliteit. Elke dag het beste uit de zee betekent het beste voor de ondernemer.

Functie:

  • Je informeert, enthousiasmeert en triggert onze klanten om samen te(blijven) werken
  • Je werkt nauw samen met je sales collega’s in Vlaanderen en je collega’s van SmitVis
  • Je bent sparringpartner op gebied van vis
  • Je bent een  doener die kort en correct opvolgt en behaalt resultaten op gebied van omzet en klanttevredenheid
  • Je gaat pro-actief op zoek naar nieuwe horeca klanten om de SmitVis producten te promoten
  • Je signaleert verbeteringsmogelijkheden en speelt hier actief op in
  • Je neemt deel aan het regionaal sales overleg en commercieel overleg
  • Je draagt zorg voor het aanleveren van bezoekrapportages
  • Je volgt de ontwikkelingen en de trends binnen je eigen verantwoordelijkheidsgebied
  • Je rapporteert aan de Commercieel Manager SmitVis

Supply Planner

Als Supply Planner ben jij de spil in het web van ons voorraadbeheerplan. Je zorgt voor een juiste balans tussen onze KPI’s, waaronder voorraadhoogte, servicegraad, schapbeschikbaarheid en THT-derving. Je bent verantwoordelijk voor het optimaliseren van bestelparameters zoals bestelgrootte, bestelfrequentie en veiligheidsvoorraden, zodat onze vestigingen in België altijd goed bevoorraad zijn.

Daarnaast beheer je de dagelijkse bestellingen van ons assortiment, en werk je nauw samen met verschillende interne teams zoals Demand Planning en Supply Chain Support, maar ook met externe afdelingen zoals CDC Operations, Inkoop en Sales. Jouw bijdrage is cruciaal voor het succes van het team binnen het bredere Supply Chain Management.

Jouw taken in het kort:

  • Verantwoordelijk voor het plannen van een efficiënte supply chain.
  • Streven naar verbeteringen omtrent leveringen bij onze klanten.
  • Het bouwen aan duurzame relaties met de stakeholders waar je mee samenwerkt, in- en extern.
  • Adviseren en informeren op het gebied van Supply Chain, gevraagd en ongevraagd.
  • Open staan voor verbeteringen en vernieuwingen. Jij ziet wat beter kan en gaat daar mee aan de slag!

 

Medewerker Vastgoed

Sligro Food Group heeft het werven, realiseren, inrichten en beheren van vastgoedlocaties volledig in eigen beheer.  De acquisitie van vastgoed en optimalisatie van locaties wordt gerealiseerd vanuit de afdeling Vastgoed.
Ben jij een vastgoedprofessional die impact wil maken in een groeiende organisatie?
Bij Sligro Belgium krijg je de kans om onze vastgoedportefeuille te beheren én strategisch mee te bouwen aan de toekomst van onze locaties.

Wat ga je doen?
Als Medewerker Vastgoed ben jij hét aanspreekpunt voor al onze vastgoedactiviteiten in België. Je werkt nauw samen met collega’s in Nederland en bent verantwoordelijk voor het volledige beheer van onze gehuurde en eigen panden. Van contractbeheer tot vergunningen en van regelgeving tot relatiemanagement, jij houdt het overzicht.
Jouw taken in een notendop:

  • Beheer van huur- en koopcontracten, vergunningen en juridische documenten
  • Overleg met verhuurders, huurders, makelaars en lokale overheden
  • Zorgen voor naleving van wetgeving in Vlaanderen, Wallonië en Brussel
  • Opvolging van AVV/AFSCA-richtlijnen (voedselveiligheid)
  • Voorbereiding van bezwaarprocedures en haalbaarheidsanalyses
  • Marktmonitoring: concurrentie, omgevingswijzigingen en RUB-plannen
  • Rapporteren aan de Manager Vastgoed (NL)

Operationeel Transportplanner (nachtploeg)

  • Je zorgt dagelijks voor een optimaal efficiënt transportplan met oog voor vooraf gedefinieerde resultaten op vlak van transportkosten, levertijdigheid, manco’s en maximale klantenservice.

Uiteraard hou je hierbij rekening met de wettelijke bepalingen inzake vervoer van voedingswaren, wettelijke bepaling in het verkeer en gebeurt alles binnen het kader van het algemeen opgesteld transportplan.

  • Je volgt en begeleidt de chauffeurs om bij te sturen in geval van problemen en monitort de lopende routes op tijdigheid.
  • Je levert de informatie aan voor briefing van chauffeurs en verwerkt ontvangen info m.b.t. debriefing.
  • Je beantwoordt vragen omtrent belevering van de collega’s interne Sales.
  • Je levert input richting Transport Manager omtrent benodigde transportcapaciteit en

rapporteert eventuele knelpunten.

  • Je wordt aangestuurd door en rapporteert aan de  Manager Transport.

Medewerker Klantendienst

  • Je bent het eerste telefonisch aanspreekpunt voor onze klanten en biedt hen een efficiënte en klantgerichte service met het oog op een maximale klanttevredenheid.
  • Je staat in voor de encodage van de telefonische bestellingen of bestellingen via mail.
  • Je verzorgt de telefonische dienstverlening aan klanten.
  • Je staat in voor de administratieve en organisatorische opvolging van dossiers teneinde een vlotte, correcte en klantvriendelijke klantenservice te bieden.
  • Je verwerkt de binnenkomende aanvragen, opmerkingen en problemen teneinde zo snel en correct mogelijk een gepaste oplossing voor te stellen ( doorverwijzen naar interne specialist).
  • Je staat in voor de opvolging van bestelde goederen en belt de klanten om ze te verwittigen van eventuele ontbrekende producten en al dan niet alternatieven in te zetten teneinde een goede relatie met de klant te behouden.
  • Je draagt zorg voor de opbouw van een duurzame relatie met de klant door middel van correct nakomen van afspraken, voeren van heldere communicatie met de klant en daardoor een betrouwbare partner zijn op lange termijn.
  • Je verwerkt en beheert de klantgegevens teneinde over actuele klantendossiers te beschikken.

Payroll & Administration Officer

Als Payroll & HR Administrator ben jij de onmisbare schakel in de personeelsadministratie en loonverwerking. Je zorgt ervoor dat alles tot in de puntjes klopt – van contract tot loonbrief.

Je takenpakket omvat onder andere:

  • Administratief beheer van personeelsdossiers (arbeidsovereenkomsten, verzekeringen, attesten)

  • Verwerking van personeelsgegevens voor een correcte en tijdige loonuitbetaling

  • Zelfstandig uitvoeren van de maandelijkse payroll in samenwerking met het sociaal secretariaat

  • Onderhouden en actualiseren van gegevens.

  • Adviseren van collega’s en HR Adviseurs rond sociale wetgeving, procedures en reglementen

  • Opstellen van statistieken en meewerken aan HR-projecten zoals opleidingen, sociale verkiezingen, enz.

  • Oplossen en opvolgen van vragen rond individuele dossiers

  • Contact onderhouden met externe dienstverleners en partners

  • Op de hoogte blijven van je vakgebied en je kennis actief bijhouden

Rayon Manager Vorst

Als Rayonmanager bij Sligro ben je dé professionele Business Partner van ons brede segment Horeca klanten in jouw Rayon. Vanuit jouw generalistische Accountmanager rol sta je hen bij met deskundig advies, ben je een vertrouwde gesprekspartner en regisseer je het contact met onze vakspecialisten. Door koppeling van inspiratie, commercieel talent en "foodservicegevoel" zorg je voor de ultieme klantbeleving en draag je actief bij aan omzetverhoging en de verbetering van het rendement.

Je werkt nauw samen met je collega’s van de Bezorgservice en Zelfbedieningsgroothandel en je wordt aangestuurd en ondersteund door jouw Regionale Salesmanager. We zoeken een collega voor onze vestiging te Vorst.
 
Belangrijke taken en verantwoordelijkheden:

  • Sparring partner op het gebied van o.a. bedrijfsvoering en assortiment;
  • Behalen van resultaten op het gebied van o.a. omzet en klanttevredenheid;
  • Werven nieuwe horeca klanten;
  • Op positieve en enthousiaste wijze uitdragen van de visie van de organisatie;
  • Informeren en adviseren van belanghebbenden over verkoopcondities;
  • Zorgdragen voor interne afstemming van contractafspraken ten behoeve van een optimale dienstverlening;
  • Signaleren van verbeteringsmogelijkheden en hier actief op inspelen;
  • Adviseren van het  management met betrekking tot regioverkoop;
  • Deelnemen  aan het regionaal salesoverleg en commercieel overleg;
  • Zorgdragen voor het aanleveren van bezoekrapportages;
  • Volgen en eigen maken van ontwikkelingen en trends binnen je eigen verantwoordelijkheidsgebied;
  • Zorgen dat je deze ontwikkelingen vertaalt naar dienstverlening richting de (potentiële) klant.

 

 

Regionaal Account Support

Binnen de functie van Account Support medewerker word jij het aanspreekpunt voor regionale clusters waarin jij hen adviseert & informeert over assortiment concepten, bestelprogramma's, vers partners en ook mee denkt over hoe zij het beste hun producten kunnen inkopen. Dit komt omdat de afdeling Account Support de schakel is tussen de inkoop- en supply chain afdelingen en het Sales team. Naast het beheer van deze regionale clusters ben je ook verantwoordelijk voor diverse administratieve processen voor alle regio klanten zoals onder andere het klantaanmaakproces, het verstrekken van managementinformatie en de voorbereiding in het offerteproces. Dit maakt jou ook direct de ‘rechterhand’ van de accountmanager waarmee jij de klanttevredenheid en ook de gestelde KPI’s zult gaan waarborgen.

Het beoordelen of nieuwe assortimentsaanvragen van en door de klant passen binnen de contractafspraken en het geven van aanbevelingen over alternatieven indien dit niet passend is.
°             Het inzetten en opvolgen van een nieuwe klant opstart
°             Het verstrekken van management informatie 
°             Het voorbereiden van een offerte door een koppeling te maken op de artikeluitvraag in relatie tot het Sligro assortiment
 

Ploegbaas Chauffeurs

Als Ploegbaas Transport maak je deel uit van het 'Transportteam" van onze BS (Bezorg Service) in Rotselaar en ben je verantwoordelijk voor de directe aansturing en opvolging van de chauffeurs (zowel eigen als extern) teneinde gemotiveerde medewerkers te behouden en de doelstellingen van de afdeling en het bedrijf te kunnen realiseren.

Wat ga je doen?

  • Je geeft, samen met een collega teamleider,  leiding aan een team van circa 70-80 chauffeurs met het oog op het maximaliseren van de motivatie en het rendement van je team.
  • Je bent een 'people manager'; je begeleidt chauffeurs inzake dagelijkse handelingen (administratie, gebruik PDA, technische handelingen vrachtwagens, bediening koelgroepen,…) en laat medewerkers groeien dankzij continu coachen en evalueren van je team.
  • Je volgt de werk- en rittenplanning op en controleert gedurende de dag of alles zoals gepland verloopt en stuurt bij waar nodig.  Dit betekent ook het  Ad hoc beantwoorden van vragen en verwerken van input vanuit Customer Service / Account Support.
  • Je zorgt voor het behalen van de vooropgestelde deadlines en streeft naar een optimale klanttevredenheid waarbij kwaliteit en veiligheid steeds primeren. Je deinst er niet voor terug om te schakelen of zelf de handen uit de mouwen te steken indien deze deadlines in het gedrang komen.
  • Je werkt mee aan verbetertrajecten in een snel groeiende organisatie die trendzetter is in de markt, dit zowel op technisch als organisatorisch vlak, je stelt je hierin proactief op.
  • Samen met je collega-teamleiders zorg je voor een optimale werksfeer binnen de organisatie.
  • Je rapporteert rechtstreeks aan de Manager Transport en werkt samen met transportplanners en -coach.