Als preventieadviseur sta je in voor het mee uitwerken en uitdragen van het huidige preventiebeleid met als doel de veiligheid en het welzijn van de werknemers te waarborgen.
Concreet zal jou takenpakket onder andere het volgende bevatten:
• Je stelt op projectmatige basis veiligheidsprocedures- en richtlijnen op en implementeert ze.
• Je identificeert mogelijke gevaren op de werkvloer. Om dit in kaart te brengen, stel je risicoanalyses op en formuleer je gepaste preventiemaatregelen.
• Je onderzoekt arbeidsongevallen en formuleert hierbij voorstellen ter voorkoming.
• Je bevordert het bewustzijn van de werknemers en motiveert hen o.a. door het geven van trainingen, opleidingen, sensibiliseringsacties en door zelf als ambassadeur van ons welzijnsbeleid te ageren.
• Je volgt de recente wetgeving op rond veiligheidsprocedures, – voorschriften en – wetgeving zodat je adviezen kan geven aan directie en het CPBW.
• Je bent inhoudelijk aanspreekpunt inzake preventie voor de aan jou toegewezen vestigingen.
• Je staat in voor de opstelling en opvolging van interne noodprocedures, de organisatie van EHBO.
• Je werkt mee aan de uitvoering van de wettelijke taken en opdrachten van de Interne Dienst voor Preventie en Bescherming op het Werk.
• Je geeft advies bij de keuze, de aankoop, het gebruik en onderhoud van arbeidsmiddelen en van individuele en collectieve beschermingsmiddelen.
• Tenslotte hou je van uitdagingen en durf je met een analytisch en kritische geest complexe problemen aan te pakken.
• Je rapporteert aan het hoofd van de Interne Preventiedienst / HR Director.
Gróóts in genieten, met een passie voor de (food)producten, dat is waar Sligro Food Group voor staat!
We zijn de trotse Belgische tak van de beursgenoteerde Sligro Food Group op Euronext Amsterdam.
Vandaag bestaat onze groep uit bedrijven die toonaangevend zijn in de foodservicemarkt.
Zo richt JAVA Foodservice zich op de institutionele markt, bedrijfscatering en hotelketens.
Sligro België (ex-ISPC en ex-Metro) is dan weer dé totaalspecialist in kwalitatieve food & non foodproducten voor de horecaprofessional.
Voor JAVA Foodservice zijn we op zoek naar een
Medewerker Klantenservice
- Je bent het eerste aanspreekpunt voor onze Foodservice klanten (grootkeuken in rusthuizen, ziekenhuizen, overheid…)
- Je staat in voor de telefonische dienstverlening aan klanten en administratieve en organisatorische opvolging van dossiers.
- Je verwerkt de binnenkomende orders via mail en webshop.
- Je verwerkt aanvragen, opmerkingen en problemen om zo snel en correct mogelijk een gepaste oplossing voor te stellen.
- Je doet de opvolging van bestelde goederen en belt klanten om hen te verwittigen van eventuele ontbrekende producten en om alternatieven voorstellen.
- Je bouwt gemakkelijk duurzame relaties op met onze Foodservice klanten omdat je ervoor zorgt dat afspraken correct worden nagekomen en je communiceert hier helder over.
- Je verwerkt en beheert klantgegevens om steeds over actuele klantendossiers te beschikken.
- Je hebt aandacht voor de afgesproken KPI’s en volgt deze mee op.
- Je wordt mee ingezet op enkele grote klantendossiers, waarbij je ruimte krijgt en neemt om customer service processen te verbeteren en te optimaliseren. Ook als je ruimte ziet om zaken te verbeteren, dan wordt dit initiatief gewaardeerd.
Als Rayonmanager bij Sligro ben je dé professionele Business Partner van ons brede segment Horeca klanten in jouw Rayon. Vanuit jouw generalistische Accountmanager rol sta je hen bij met deskundig advies, ben je een vertrouwde gesprekspartner en regisseer je het contact met onze vakspecialisten. Door koppeling van inspiratie, commercieel talent en "foodservicegevoel" zorg je voor de ultieme klantbeleving en draag je actief bij aan omzetverhoging en de verbetering van het rendement.
Je werkt nauw samen met je collega’s van de Bezorgservice en Zelfbedieningsgroothandel en je wordt aangestuurd en ondersteund door jouw Regionale Salesmanager. We zoeken een collega voor regio Zuidwest Vlaanderen.
Belangrijke taken en verantwoordelijkheden:
- Sparring partner op het gebied van o.a. bedrijfsvoering en assortiment;
- Behalen van resultaten op het gebied van o.a. omzet en klanttevredenheid;
- Werven nieuwe horeca klanten;
- Op positieve en enthousiaste wijze uitdragen van de visie van de organisatie;
- Informeren en adviseren van belanghebbenden over verkoopcondities;
- Zorgdragen voor interne afstemming van contractafspraken ten behoeve van een optimale dienstverlening;
- Signaleren van verbeteringsmogelijkheden en hier actief op inspelen;
- Adviseren van het management met betrekking tot regioverkoop;
- Deelnemen aan het regionaal salesoverleg en commercieel overleg;
- Zorgdragen voor het aanleveren van bezoekrapportages;
- Volgen en eigen maken van ontwikkelingen en trends binnen je eigen verantwoordelijkheidsgebied;
- Zorgen dat je deze ontwikkelingen vertaalt naar dienstverlening richting de (potentiële) klant.
- Je zorgt voor een optimale planning en controle van de uit te voeren orders, opdat deze
binnen de overeengekomen tijd kunnen worden uitgevoerd.
- Je volgt de planningsvoortgang nauwkeurig op en zorgt voor plannings-technische oplossingen bij eventuele problemen.
- Je waakt over het logisch verloop van het verzamelproces en de kwaliteit van het werk.
- Je rapporteert aan de Supervisor Processen & Besturing.
- Je coördineert en organiseert de verschillende operationele activiteiten binnen de ploeg van orderpickers teneinde onze klanten-food professionals een optimale belevering te kunnen bieden.
- Je zorgt voor de optimale uitvoering van de operationele werkzaamheden door een goede
organisatie, planning en controle van het werk.
- Je geeft dagelijks leiding aan de avondploeg en stuurt hen op een coachende en enthousiasmerende wijze aan, met als resultaat een goed draaiend team.
- Je motiveert alle medewerkers teneinde hun competenties, vaardigheden en knowhow optimaal te benutten en te ontwikkelen, zodat ze als een goed en veilig functionerend team samen werken. Nieuwe medewerkers krijgen dankzij jou een goed onthaal opleiding.
- Je zorgt voor een optimale bezetting zodat alle bestellingen op tijd klaar staan voor onze chauffeurs, rekening houdend met de produktiviteitsnormen.
- Een correcte opvolging van de voorgeschreven procedures is bij jou in goed handen.
- Je controleert de scanning en picking van de uitgaande goederen en ziet er op toe dat er veilig en ordelijk wordt gewerkt..
- Je denkt mee over logistieke verbeteringen en bespreekt dit met jouw collega Supervisor ‘Processen en besturing’.
- Je rapporteert aan de Manager Produktie.
Wat ga je doen?
Als Credit Collector ben jij de drijvende kracht achter ons debiteurenbeheer:
- Je zorgt ervoor dat onze klanten op tijd betalen, waardoor je direct invloed hebt op de cashflow van Sligro.
- Wij werken met iController (Billtrust), een systeem waarmee je snel vertrouwd zult raken.
- Ervaring met dit systeem is een pluspunt, maar geen vereiste. We werken momenteel met AS400, FIS2000 en SAP.
- In deze functie heb je veelvuldig contact met verschillende afdelingen, zoals sales en customer service, en werk je nauw samen met jouw Finance collega’s in België en Nederland.
Elke dag is anders en biedt nieuwe uitdagingen en kansen om écht het verschil te maken!
Jouw verantwoordelijkheden:
Debiteurenbeheer: Je onderhoudt telefonisch en schriftelijk contact met klanten en beheert zelfstandig je debiteurenportefeuille.
Probleemoplossing: Je maakt betalingsafspraken, registreert geschillen en volgt deze nauwkeurig op.
Administratie: Je vult klantgegevens en dossiers aan en zorgt voor een correcte uitvoering van onze credit policy.
Samenwerking: Je stemt af met sales bij langdurige dossiers en hebt contacten met incassobureaus. Samenwerken met collega's in België en Nederland is dagelijkse kost.
Rapportage: Je bereid maandelijks de managementrapportages samen, beoordeeld deze t.b.v. het reporting package.
Als chauffeur C belever je dagelijks onze klanten en ben je op die manier één van de belangrijkste schakels tussen onze organisatie en onze klanten. Voor vele van onze klanten ben je dan ook 'het gezicht van Sligro'.
Wat doe je?
- Je zal rijden met een recente vrachtwagen. Voorzien van boordcomputer met GPS, GSM en een draadloos temperatuurcontrolesysteem.
- Je vertrekt tussen 4 u en 6 u ’s morgens, afhankelijk van de streek/route, vanuit je standplaats in Rotselaar en bent gemiddeld 9 à 10 u onderweg.
- Je start je werkdag steeds met het laden van je vrachtwagen, met de te leveren goederen (meestal op rolcontainer) die door het warehouse reeds zijn voorbereid.
- Je belevert onze klanten – dit gaat van grote ketens, ziekenhuizen/rusthuizen, overheidsinstanties tot HoReCa- met voornamelijk (gekoelde) voedingswaren. Eventueel leeggoed neem je ook opnieuw mee.