De interne functietitel van deze rol is: Manager Besturing
Als Manager Besturing ben jij verantwoordelijk voor de procesmatige besturing van de operationele werkzaamheden middels analyseren en rapporteren. Hiermee draag jij zorg dat alle processen, PPI’s, KPI’s en doelstellingen binnen het verantwoordelijkheidsgebied (veiligheid, kwaliteit, productiviteit, efficiëntie) van de afdeling besturing worden geanalyseerd, geoptimaliseerd en gecontroleerd zodat de afdeling Productie daardoor haar werkzaamheden optimaal kan uitvoeren.
De manager Besturing stuurt en coacht direct een team van medewerkers besturing, logistiek planners en Supervisors Besturing. Hij/zij draagt zorg voor de uitvoering van het beleid vanuit het hoofkantoor en draagt zorg voor de besturing en controle van opgestelde tactische doelen binnen de eigen vestiging en is gericht op het continu verbeteren van de operationele werkzaamheden.
Jij rapporteert vanuit deze functie direct aan de vestigingsmanager van de Bezorgservice en maakt samen met de Manager Productie (People) en Manager Transport (distributie) deel uit van het Management Team (MT). Met hun zoek je op dagbasis intens de samenwerking op.
Jouw belangrijkste taken en verantwoordelijkheden in de functie Manager Besturing:
- Je bent medeverantwoordelijk voor het behalen van de vastgestelde KKP’S & PPI’S vanuit het hoofdkantoor en verantwoordelijk voor het analyseren en opstellen van rapportages en opgestelde KPI’s & PPI’s met als doel de continuïteit van de organisatie te waarborgen;
- Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor voor het initiëren, uitvoeren en opvolgen van verbetervoorstellen binnen de vestiging.
- Ook ben je verantwoordelijk voor de totale realisatie van efficiënte, effectieve, hoogwaardige en een veilige werkomgeving & (hulp)middelen en de daarmee opgestelde richtlijnen en wet- en regelgeving omtrent veiligheid binnen de afdeling besturing en indirect voor de vestiging;
- Je bezit de flexibiliteit om aanvragen van MT of directie voor ad-hoc analyses te verwerken en deze snel op te leveren. (Bv: analyse klachten van een klant ter voorbereiding van spoedvergadering)
- Tot slot geef je direct en indirect leiding aan, draag je bij aan het coachen en ontwikkelen van medewerkers binnen de afdeling besturing, in lijn met en binnen kaders van het HR-beleid. Je motiveert je medewerkers en zorgt ervoor dat hun competenties en vaardigheden optimaal benut en ontwikkeld worden en dat er samen gewerkt wordt als een goed en veilig functionerend team.
Sligro Food Group is een toonaangevende speler in de foodservicebranche en wij zijn op zoek naar een gedreven jurist met een sterke achtergrond in contractrecht. Heb jij ervaring in het identificeren en beheersen van juridische risico’s? Wil je meewerken aan het juridisch beleid van een dynamisch en groeiend bedrijf? Dan is deze functie iets voor jou!
Wat ga je doen?
Als Jurist binnen Sligro Food Group speel je een sleutelrol in het beheersen van juridische risico’s en het adviseren van de organisatie. Je werkt nauw samen met verschillende afdelingen en zorgt ervoor dat de juridische positie van Sligro optimaal wordt gewaarborgd. Je taken omvatten onder andere:
- Beheren van juridische risico’s: Je brengt juridische risico’s in kaart en adviseert proactief over beheersmaatregelen. Je monitort deze risico’s en begeleidt de organisatie in het nemen van noodzakelijke vervolgstappen.
- Contractbeoordeling en -onderhandeling: Je beoordeelt en stelt maatwerkovereenkomsten op, onderhandelt over contractinhoud en zorgt voor een zorgvuldige toetsing van juridische standpunten.
- Juridische advisering: Je adviseert over juridische kwesties en geschillen, zowel intern als in procedures en bij toezichthouders. Indien nodig raadpleeg je externe juristen en draag je zorg voor de afhandeling van aansprakelijkheidsverzekeringen en schadeclaims.
- Kennisdeling en -borging: Je houdt je kennis up-to-date met de laatste wet- en regelgeving en deelt deze kennis met je collega’s. Je fungeert als sparringpartner en neemt actief deel aan projecten op bredere bedrijfsniveau binnen Sligro.
Als Onderhoudsmedewerker Vrachtwagens ben je een cruciale schakel in de continuiteit van onze transportafdeling. Dankzij jouw dagelijkse werk, kunnen we de operationele beschikbaarheid en veiligheid van ons wagenpark waarborgen.
Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van preventieve en kleine herstellings- of onderhoudswerkzaamheden, in een eigen werkhuis, voor een vloot van +- 45 eigen vrachtwagens. Je doet hierbij kleine herstellingswerken en onderhoud. Alsook identificeer je de juiste nood aan grote herstellingen en onderhoud van het wagenpark of koelsystemen. Hiervoor gebruiken we externe partners/garages. Ook het transporteren naar deze externe partners/garages voor complexere reparaties, en het beheer van wisselstukken behoort tot je takenpakket.
Wat doe je als Onderhoudsmedewerker Vrachtwagens?
- Je zorgt ervoor dat het wagenpark steeds in de beste conditie is en voldoet aan de wetsvoorschriften.
- De vrachtwagens en koelruimtes tijdig te onderwerpen aan een periodieke onderhoudsbeurt
- Op basis van feedback chauffeurs een inschatting maken van probleem en herstelling
- Het ophalen, bestellen en klaarmaken van wisselstukken/onderdelen voor gebruik en herstellingswerken
- Het verplaatsen naar garages voor grotere onderhoud- en herstellingswerken, idem voor de keuring.
- Indien nodig, ben je beschikbaar om uit te rijden als vrachtwagenchauffeur wanneer een collega-chauffeur dient gedepanneerd te worden.
Gróóts in genieten, met een passie voor de (food)producten, dat is waar Sligro Food Group voor staat!
We zijn de trotse Belgische tak van de beursgenoteerde Sligro Food Group op Euronext Amsterdam.
Vandaag bestaat onze groep uit bedrijven die toonaangevend zijn in de foodservicemarkt.
Zo richt JAVA Foodservice zich op de institutionele markt, bedrijfscatering en hotelketens.
Sligro België (ex-ISPC en ex-Metro) is dan weer dé totaalspecialist in kwalitatieve food & non foodproducten voor de horecaprofessional.
Voor JAVA Foodservice zijn we op zoek naar een
Medewerker Klantenservice
- Je bent het eerste aanspreekpunt voor onze Foodservice klanten (grootkeuken in rusthuizen, ziekenhuizen, overheid…)
- Je staat in voor de telefonische dienstverlening aan klanten en administratieve en organisatorische opvolging van dossiers.
- Je verwerkt de binnenkomende orders via mail en webshop.
- Je verwerkt aanvragen, opmerkingen en problemen om zo snel en correct mogelijk een gepaste oplossing voor te stellen.
- Je doet de opvolging van bestelde goederen en belt klanten om hen te verwittigen van eventuele ontbrekende producten en om alternatieven voorstellen.
- Je bouwt gemakkelijk duurzame relaties op met onze Foodservice klanten omdat je ervoor zorgt dat afspraken correct worden nagekomen en je communiceert hier helder over.
- Je verwerkt en beheert klantgegevens om steeds over actuele klantendossiers te beschikken.
- Je hebt aandacht voor de afgesproken KPI’s en volgt deze mee op.
- Je wordt mee ingezet op enkele grote klantendossiers, waarbij je ruimte krijgt en neemt om customer service processen te verbeteren en te optimaliseren. Ook als je ruimte ziet om zaken te verbeteren, dan wordt dit initiatief gewaardeerd.
Als Rayonmanager bij Sligro ben je dé professionele Business Partner van ons brede segment Horeca klanten in jouw Rayon. Vanuit jouw generalistische Accountmanager rol sta je hen bij met deskundig advies, ben je een vertrouwde gesprekspartner en regisseer je het contact met onze vakspecialisten. Door koppeling van inspiratie, commercieel talent en "foodservicegevoel" zorg je voor de ultieme klantbeleving en draag je actief bij aan omzetverhoging en de verbetering van het rendement.
Je werkt nauw samen met je collega’s van de Bezorgservice en Zelfbedieningsgroothandel en je wordt aangestuurd en ondersteund door jouw Regionale Salesmanager. We zoeken een collega voor regio Zuidwest Vlaanderen.
Belangrijke taken en verantwoordelijkheden:
- Sparring partner op het gebied van o.a. bedrijfsvoering en assortiment;
- Behalen van resultaten op het gebied van o.a. omzet en klanttevredenheid;
- Werven nieuwe horeca klanten;
- Op positieve en enthousiaste wijze uitdragen van de visie van de organisatie;
- Informeren en adviseren van belanghebbenden over verkoopcondities;
- Zorgdragen voor interne afstemming van contractafspraken ten behoeve van een optimale dienstverlening;
- Signaleren van verbeteringsmogelijkheden en hier actief op inspelen;
- Adviseren van het management met betrekking tot regioverkoop;
- Deelnemen aan het regionaal salesoverleg en commercieel overleg;
- Zorgdragen voor het aanleveren van bezoekrapportages;
- Volgen en eigen maken van ontwikkelingen en trends binnen je eigen verantwoordelijkheidsgebied;
- Zorgen dat je deze ontwikkelingen vertaalt naar dienstverlening richting de (potentiële) klant.
- Je zorgt voor een optimale planning en controle van de uit te voeren orders, opdat deze
binnen de overeengekomen tijd kunnen worden uitgevoerd.
- Je volgt de planningsvoortgang nauwkeurig op en zorgt voor plannings-technische oplossingen bij eventuele problemen.
- Je waakt over het logisch verloop van het verzamelproces en de kwaliteit van het werk.
- Je rapporteert aan de Supervisor Processen & Besturing.
- Je coördineert en organiseert de verschillende operationele activiteiten binnen de ploeg van orderpickers teneinde onze klanten-food professionals een optimale belevering te kunnen bieden.
- Je zorgt voor de optimale uitvoering van de operationele werkzaamheden door een goede
organisatie, planning en controle van het werk.
- Je geeft dagelijks leiding aan de avondploeg en stuurt hen op een coachende en enthousiasmerende wijze aan, met als resultaat een goed draaiend team.
- Je motiveert alle medewerkers teneinde hun competenties, vaardigheden en knowhow optimaal te benutten en te ontwikkelen, zodat ze als een goed en veilig functionerend team samen werken. Nieuwe medewerkers krijgen dankzij jou een goed onthaal opleiding.
- Je zorgt voor een optimale bezetting zodat alle bestellingen op tijd klaar staan voor onze chauffeurs, rekening houdend met de produktiviteitsnormen.
- Een correcte opvolging van de voorgeschreven procedures is bij jou in goed handen.
- Je controleert de scanning en picking van de uitgaande goederen en ziet er op toe dat er veilig en ordelijk wordt gewerkt..
- Je denkt mee over logistieke verbeteringen en bespreekt dit met jouw collega Supervisor ‘Processen en besturing’.
- Je rapporteert aan de Manager Produktie.
Wat ga je doen?
Als Credit Collector ben jij de drijvende kracht achter ons debiteurenbeheer:
- Je zorgt ervoor dat onze klanten op tijd betalen, waardoor je direct invloed hebt op de cashflow van Sligro.
- Wij werken met iController (Billtrust), een systeem waarmee je snel vertrouwd zult raken.
- Ervaring met dit systeem is een pluspunt, maar geen vereiste. We werken momenteel met AS400, FIS2000 en SAP.
- In deze functie heb je veelvuldig contact met verschillende afdelingen, zoals sales en customer service, en werk je nauw samen met jouw Finance collega’s in België en Nederland.
Elke dag is anders en biedt nieuwe uitdagingen en kansen om écht het verschil te maken!
Jouw verantwoordelijkheden:
Debiteurenbeheer: Je onderhoudt telefonisch en schriftelijk contact met klanten en beheert zelfstandig je debiteurenportefeuille.
Probleemoplossing: Je maakt betalingsafspraken, registreert geschillen en volgt deze nauwkeurig op.
Administratie: Je vult klantgegevens en dossiers aan en zorgt voor een correcte uitvoering van onze credit policy.
Samenwerking: Je stemt af met sales bij langdurige dossiers en hebt contacten met incassobureaus. Samenwerken met collega's in België en Nederland is dagelijkse kost.
Rapportage: Je bereid maandelijks de managementrapportages samen, beoordeeld deze t.b.v. het reporting package.