- Je bent het eerste telefonisch aanspreekpunt voor onze klanten en biedt hen een efficiënte en klantgerichte service met het oog op een maximale klanttevredenheid.
- Je staat in voor de encodage van de telefonische bestellingen of bestellingen via mail.
- Je verzorgt de telefonische dienstverlening aan klanten.
- Je staat in voor de administratieve en organisatorische opvolging van dossiers teneinde een vlotte, correcte en klantvriendelijke klantenservice te bieden.
- Je verwerkt de binnenkomende aanvragen, opmerkingen en problemen teneinde zo snel en correct mogelijk een gepaste oplossing voor te stellen ( doorverwijzen naar interne specialist).
- Je staat in voor de opvolging van bestelde goederen en belt de klanten om ze te verwittigen van eventuele ontbrekende producten en al dan niet alternatieven in te zetten teneinde een goede relatie met de klant te behouden.
- Je draagt zorg voor de opbouw van een duurzame relatie met de klant door middel van correct nakomen van afspraken, voeren van heldere communicatie met de klant en daardoor een betrouwbare partner zijn op lange termijn.
- Je verwerkt en beheert de klantgegevens teneinde over actuele klantendossiers te beschikken.
Blog archive
Regionaal Account Support
Binnen de functie van Account Support medewerker word jij het aanspreekpunt voor regionale clusters waarin jij hen adviseert & informeert over assortiment concepten, bestelprogramma's, vers partners en ook mee denkt over hoe zij het beste hun producten kunnen inkopen. Dit komt omdat de afdeling Account Support de schakel is tussen de inkoop- en supply chain afdelingen en het Sales team. Naast het beheer van deze regionale clusters ben je ook verantwoordelijk voor diverse administratieve processen voor alle regio klanten zoals onder andere het klantaanmaakproces, het verstrekken van managementinformatie en de voorbereiding in het offerteproces. Dit maakt jou ook direct de ‘rechterhand’ van de accountmanager waarmee jij de klanttevredenheid en ook de gestelde KPI’s zult gaan waarborgen.
Het beoordelen of nieuwe assortimentsaanvragen van en door de klant passen binnen de contractafspraken en het geven van aanbevelingen over alternatieven indien dit niet passend is.
° Het inzetten en opvolgen van een nieuwe klant opstart
° Het verstrekken van management informatie aan klanten
° Het voorbereiden van een offerte door een koppeling te maken op de artikeluitvraag in relatie tot het Sligro assortiment
- Het opbouwen van een duurzame relatie met de regionale cluster accounts door middel van correct nakomen van afspraken, voeren van heldere communicatie met de klant en daardoor een betrouwbare partner te zijn op de lange termijn
- Het actief ontwikkelen van vakkennis en volgen van marktconcepten om deze actief te delen met jouw klanten.
Credit Collector
Gróóts in genieten, met een passie voor de (food)producten, dat is waar Sligro Food Group voor staat!
We zijn de trotse Belgische tak van de beursgenoteerde Sligro Food Group op Euronext Amsterdam.
Vandaag bestaat onze groep uit bedrijven die toonaangevend zijn in de foodservicemarkt.
Zo richt JAVA Foodservice zich op de institutionele markt, bedrijfscatering en hotelketens.
Sligro België (ex-ISPC en ex-Metro) is dan weer dé totaalspecialist in kwalitatieve food & non foodproducten voor de horecaprofessional.
Wat ga je doen?
Als Credit Collector ben jij de drijvende kracht achter ons debiteurenbeheer:
- Je zorgt ervoor dat onze klanten op tijd betalen, waardoor je direct invloed hebt op de cashflow van Sligro.
- Wij werken met iController (Billtrust), een systeem waarmee je snel vertrouwd zult raken.
- Ervaring met dit systeem is een pluspunt, maar geen vereiste. We werken momenteel met AS400, FIS2000 en SAP.
- In deze functie heb je veelvuldig contact met verschillende afdelingen, zoals sales en customer service, en werk je nauw samen met jouw Finance collega’s in België en Nederland.
Elke dag is anders en biedt nieuwe uitdagingen en kansen om écht het verschil te maken!
Jouw verantwoordelijkheden:
Debiteurenbeheer: Je onderhoudt telefonisch en schriftelijk contact met klanten en beheert zelfstandig je debiteurenportefeuille.
Probleemoplossing: Je maakt betalingsafspraken, registreert geschillen en volgt deze nauwkeurig op.
Administratie: Je vult klantgegevens en dossiers aan en zorgt voor een correcte uitvoering van onze credit policy.
Samenwerking: Je stemt af met sales bij langdurige dossiers en hebt contacten met incassobureaus. Samenwerken met collega's in België en Nederland is dagelijkse kost.
Rapportage: Je bereid maandelijks de managementrapportages samen, beoordeeld deze t.b.v. het reporting package.
Tactisch Planner
Ben jij een ervaren transportplanner die het overzicht weet te bewaren in een dynamische omgeving? Heb jij een passie voor efficiënte logistiek en het optimaliseren van transportprocessen? Dan hebben wij bij Sligro dé perfecte uitdaging voor jou! Als Tactisch Planner speel jij een sleutelrol in het verbeteren en optimaliseren van ons transportnetwerk.
Je werkt samen met verschillende interne en externe teams om het transport op een slimme en kostenbewuste manier te organiseren, met altijd de klanttevredenheid als hoogste prioriteit.
Wat ga je doen?
Je bent verantwoordelijk voor het optimaal laten functioneren en verbeteren van de uitvoering binnen Tactisch Transport en transportgerelateerde projecten. Dit bereik je door grondige analyses, controle en het verfijnen van het tactisch transportplan en de operationele processen binnen Sligro. Het is van belang om de juiste balans te vinden tussen transportkosten en klantgerichte service.
Je werkt nauw samen met verschillende interne afdelingen om de juiste beslissingen te nemen en het transportnetwerk zo efficiënt mogelijk in te richten, met als doel maximale klanttevredenheid.
Als tactisch planner zorg je voor een maximaal efficiënt transportplan, rekening houdend met transportkosten, levertijdigheid en beladingsgraad.
Takenpakket:
- Je stelt een efficiënt transportplan op, gebaseerd op kilometers en uren, met de juiste configuraties.
- Je beoordeelt en past het transportplan aan bij structurele afwijkingen in levertijdigheid, beladingsgraad, planbetrouwbaarheid, vloerbetrouwbaarheid, etc.
- Je richt het transportplan in voor nieuwe opstartklanten.
- Je stelt inhaalschema's op tijdens feestdagen en/of bijzondere evenementen.
- Je onderhoudt de masterdata en voert gedetailleerde analyses uit.
- Je draagt bij aan het ontwikkelen van voorspellende analyses voor het transportproces.
- In overleg met de manager transport doe je proactief voorstellen aan sales om het transport efficiënter in te richten.
Controle en borging:
- Je analyseert het transportplan op basis van vooraf gedefinieerde resultaatgebieden.
- Je doet verbetervoorstellen en optimaliseert de routes.
- Je levert input aan de manager transport over de benodigde transportcapaciteit (o.a. wagenpark).
- Je waarborgt een correcte planning en garandeert 100% secure leveringen.
B2B Integration Specialist
-
De Sligro Food Group bestaat uit verschillende merken waarbij alles draait om één ding: Groots in genieten en passie voor de producten.
Sligro is de marktleider van Nederland en heeft ambitieuze plannen. Zo gaan we onze positie in België verder verstevigen, internationaal doorgroeien en digitaal flinke stappen zetten.Special voor de Belgische markt zijn we op zoek naar een ervaren B2B specialist. Je werkt vanuit een internationaal team om de klantkoppelingen van onze Belgische klanten en leveranciers realiseren. Je standplaats is België, maar je bent ook minimaal 1 dag in de week op ons hoofdkantoor in Veghel.
De rol van B2B Integration Specialist
Als B2B Integration Specialist werk jij dagelijks met jouw collega’s samen om de uitwisseling tussen ons systeem en die van onze klanten en leveranciers in goede banen te leiden. In jouw rol pak jij de vraagstukken op die te maken hebben met klant en leverancier koppelingen. Jij zorgt voor de juiste verbinding tussen onze organisatie en die van onze leveranciers en klanten. In dit proces focus jij je op het in kaart brengen van de wensen en processen, het inwinnen van informatie en het creëren van een duidelijke kijk op het de wens van de klant en de berichtenuitwisseling.
Het harde technische gedeelte draag jij over aan jouw teamleden waarin DevOps engineers voor jou klaar staan om jouw ideeën om te zetten in een technische oplossing. Maar is er voldoende mogelijkheid om dit zelf ook te ontwikkelen en uit te voeren.
Je bouwt sowieso zelf de minder complexe technische oplossingen en jij zorgt ervoor dat deze worden gemonitord en onderhouden. Denk hierbij aan het inrichten van flows via de MFT oplossing GoAnywhere.
Binnen Sligro is integratie van groot belang, jij zorgt er samen met jouw collega’s voor dat meerdere applicaties samenkomen in één compleet systeem. Samen met het integratie team ben jij jaarlijks verantwoordelijk voor circa €450 mln. omzet die deze klanten samen realiseren.