Als Supply Planner ben jij de spil in het web van ons voorraadbeheerplan. Je zorgt voor een juiste balans tussen onze KPI’s, waaronder voorraadhoogte, servicegraad, schapbeschikbaarheid en THT-derving. Je bent verantwoordelijk voor het optimaliseren van bestelparameters zoals bestelgrootte, bestelfrequentie en veiligheidsvoorraden, zodat onze vestigingen in België altijd goed bevoorraad zijn.
Daarnaast beheer je de dagelijkse bestellingen van ons assortiment, en werk je nauw samen met verschillende interne teams zoals Demand Planning en Supply Chain Support, maar ook met externe afdelingen zoals CDC Operations, Inkoop en Sales. Jouw bijdrage is cruciaal voor het succes van het team binnen het bredere Supply Chain Management.
Jouw taken in het kort:
- Verantwoordelijk voor het plannen van een efficiënte supply chain.
- Streven naar verbeteringen omtrent leveringen bij onze klanten.
- Het bouwen aan duurzame relaties met de stakeholders waar je mee samenwerkt, in- en extern.
- Adviseren en informeren op het gebied van Supply Chain, gevraagd en ongevraagd.
- Open staan voor verbeteringen en vernieuwingen. Jij ziet wat beter kan en gaat daar mee aan de slag!
Sligro Food Group heeft het werven, realiseren, inrichten en beheren van vastgoedlocaties volledig in eigen beheer. De acquisitie van vastgoed en optimalisatie van locaties wordt gerealiseerd vanuit de afdeling Vastgoed.
Ben jij een vastgoedprofessional die impact wil maken in een groeiende organisatie?
Bij Sligro Belgium krijg je de kans om onze vastgoedportefeuille te beheren én strategisch mee te bouwen aan de toekomst van onze locaties.
Wat ga je doen?
Als Medewerker Vastgoed ben jij hét aanspreekpunt voor al onze vastgoedactiviteiten in België. Je werkt nauw samen met collega’s in Nederland en bent verantwoordelijk voor het volledige beheer van onze gehuurde en eigen panden. Van contractbeheer tot vergunningen en van regelgeving tot relatiemanagement, jij houdt het overzicht.
Jouw taken in een notendop:
- Beheer van huur- en koopcontracten, vergunningen en juridische documenten
- Overleg met verhuurders, huurders, makelaars en lokale overheden
- Zorgen voor naleving van wetgeving in Vlaanderen, Wallonië en Brussel
- Opvolging van AVV/AFSCA-richtlijnen (voedselveiligheid)
- Voorbereiding van bezwaarprocedures en haalbaarheidsanalyses
- Marktmonitoring: concurrentie, omgevingswijzigingen en RUB-plannen
- Rapporteren aan de Manager Vastgoed (NL)
Binnen de functie van Account Support medewerker word jij het aanspreekpunt voor regionale clusters waarin jij hen adviseert & informeert over assortiment concepten, bestelprogramma's, vers partners en ook mee denkt over hoe zij het beste hun producten kunnen inkopen. Dit komt omdat de afdeling Account Support de schakel is tussen de inkoop- en supply chain afdelingen en het Sales team. Naast het beheer van deze regionale clusters ben je ook verantwoordelijk voor diverse administratieve processen voor alle regio klanten zoals onder andere het klantaanmaakproces, het verstrekken van managementinformatie en de voorbereiding in het offerteproces. Dit maakt jou ook direct de ‘rechterhand’ van de accountmanager waarmee jij de klanttevredenheid en ook de gestelde KPI’s zult gaan waarborgen.
Het beoordelen of nieuwe assortimentsaanvragen van en door de klant passen binnen de contractafspraken en het geven van aanbevelingen over alternatieven indien dit niet passend is.
° Het inzetten en opvolgen van een nieuwe klant opstart
° Het verstrekken van management informatie
° Het voorbereiden van een offerte door een koppeling te maken op de artikeluitvraag in relatie tot het Sligro assortiment
Ben jij een ervaren transportplanner die het overzicht weet te bewaren in een dynamische omgeving? Heb jij een passie voor efficiënte logistiek en het optimaliseren van transportprocessen? Dan hebben wij bij Sligro dé perfecte uitdaging voor jou! Als Tactisch Planner speel jij een sleutelrol in het verbeteren en optimaliseren van ons transportnetwerk.
Je werkt samen met verschillende interne en externe teams om het transport op een slimme en kostenbewuste manier te organiseren, met altijd de klanttevredenheid als hoogste prioriteit.
Wat ga je doen?
Je bent verantwoordelijk voor het optimaal laten functioneren en verbeteren van de uitvoering binnen Tactisch Transport en transportgerelateerde projecten. Dit bereik je door grondige analyses, controle en het verfijnen van het tactisch transportplan en de operationele processen binnen Sligro. Het is van belang om de juiste balans te vinden tussen transportkosten en klantgerichte service.
Je werkt nauw samen met verschillende interne afdelingen om de juiste beslissingen te nemen en het transportnetwerk zo efficiënt mogelijk in te richten, met als doel maximale klanttevredenheid.
Als tactisch planner zorg je voor een maximaal efficiënt transportplan, rekening houdend met transportkosten, levertijdigheid en beladingsgraad.
Takenpakket:
- Je stelt een efficiënt transportplan op, gebaseerd op kilometers en uren, met de juiste configuraties.
- Je beoordeelt en past het transportplan aan bij structurele afwijkingen in levertijdigheid, beladingsgraad, planbetrouwbaarheid, vloerbetrouwbaarheid, etc.
- Je richt het transportplan in voor nieuwe opstartklanten.
- Je stelt inhaalschema's op tijdens feestdagen en/of bijzondere evenementen.
- Je onderhoudt de masterdata en voert gedetailleerde analyses uit.
- Je draagt bij aan het ontwikkelen van voorspellende analyses voor het transportproces.
- In overleg met de manager transport doe je proactief voorstellen aan sales om het transport efficiënter in te richten.
Controle en borging:
- Je analyseert het transportplan op basis van vooraf gedefinieerde resultaatgebieden.
- Je doet verbetervoorstellen en optimaliseert de routes.
- Je levert input aan de manager transport over de benodigde transportcapaciteit (o.a. wagenpark).
- Je waarborgt een correcte planning en garandeert 100% secure leveringen.
Gróóts in genieten, met een passie voor de (food)producten, dat is waar Sligro Food Group voor staat!
We zijn de trotse Belgische tak van de beursgenoteerde Sligro Food Group op Euronext Amsterdam.
Vandaag bestaat onze groep uit bedrijven die toonaangevend zijn in de foodservicemarkt.
Zo richt JAVA Foodservice zich op de institutionele markt, bedrijfscatering en hotelketens.
Sligro België (ex-ISPC en ex-Metro) is dan weer dé totaalspecialist in kwalitatieve food & non foodproducten voor de horecaprofessional.
Wat ga je doen?
Als Credit Collector ben jij de drijvende kracht achter ons debiteurenbeheer:
- Je zorgt ervoor dat onze klanten op tijd betalen, waardoor je direct invloed hebt op de cashflow van Sligro.
- Wij werken met iController (Billtrust), een systeem waarmee je snel vertrouwd zult raken.
- Ervaring met dit systeem is een pluspunt, maar geen vereiste. We werken momenteel met AS400, FIS2000 en SAP.
- In deze functie heb je veelvuldig contact met verschillende afdelingen, zoals sales en customer service, en werk je nauw samen met jouw Finance collega’s in België en Nederland.
Elke dag is anders en biedt nieuwe uitdagingen en kansen om écht het verschil te maken!
Jouw verantwoordelijkheden:
Debiteurenbeheer: Je onderhoudt telefonisch en schriftelijk contact met klanten en beheert zelfstandig je debiteurenportefeuille.
Probleemoplossing: Je maakt betalingsafspraken, registreert geschillen en volgt deze nauwkeurig op.
Administratie: Je vult klantgegevens en dossiers aan en zorgt voor een correcte uitvoering van onze credit policy.
Samenwerking: Je stemt af met sales bij langdurige dossiers en hebt contacten met incassobureaus. Samenwerken met collega's in België en Nederland is dagelijkse kost.
Rapportage: Je bereid maandelijks de managementrapportages samen, beoordeeld deze t.b.v. het reporting package.